Ohjelmistoasiantuntija Asko Torkkola

Ohjelmistoasiantuntija Asko Torkkola Maestro

Kirjanpidon kokemuksesta on valtavasti apua ohjelmistotalon asiakaspalvelussa

Asko Torkkola

Maestron ohjelmistoasiantuntija

Maestron tilitoimistojen asiakaspalvelussa työskentelee tilitoimistotaustaisia henkilöitä. Tämä auttaa meitä ymmärtämään paremmin asiakkaidemme tarpeita. Esittelemme tässä kirjanpitäjätaustaisen ohjelmistoasiantuntijamme.

Halu ymmärtää ohjelmistokehitystä paremmin toi Maestrolle

Asko Torkkolalla on noin 15 vuoden kokemus taloushallinnon alta. Hän piti aiemmissa työtehtävissään erityisesti konsultoivasta kirjanpitotyöstä, jossa asiakkaita autettiin yrityksen taloushallinnon suunnittelussa. ”Kirjanpitäjän työssä parasta oli nähdä, miten asiakkaat selkeästi hyötyivät tilitoimiston kanssa asioimisesta.” Työn vastapainoksi Torkkola tykkää liikkua, kuunnella musiikkia, käydä konserteissa ja lukea kirjallisuutta.

Numerot olivat aina kiinnostaneet Torkkolaa, minkä vuoksi laskentatoimen tradenomiksi opiskeleminen ja taloushallinnon parissa työskentely olivat luonnollisia suuntia hänen urapolullaan. Hänelle oli kertynyt jonkin verran kokemusta myös ohjelmistoasioissa opastamisesta: ”Halusin sittemmin ymmärtää paremmin, miten ohjelmistokehitystä taustalla tehdään.”

Sopivan tilaisuuden tultua eteen Torkkola aloittikin Maestrolla ohjelmistoasiantuntijana syksyllä 2022. Ohjelmisto ei ollut hänelle ennestään tuttu, mutta se ei menoa haitannut. ”Oli toki melko jännittävää hypätä monen vuoden jälkeen uudelle uralle, mutta minut otettiin Maestrolla hyvin vastaan. Kokemuksen kartuttua olen ottanut uusia tehtäviä hoidettavakseni, joita ovat asiakaspalvelutyön lisäksi ohjelmistoasennukset, ohjelmistotestaus, kouluttaminen ja tuotekehityksen ohjausryhmään kuuluminen.”

Torkkola listaa useita hyviä puolia työssään. ”Työ on sopivan haastavaa – aina on uutta opeteltavaa, ja toisaalta Maestrolta löytyy aina joku, jolta voi kysyä. Lisäksi hierarkia on melko matalaa, eli johtajia on helppoa lähestyä. Tässä työssä on mukavaa saada asiat hoidettua loppuun ja nähdä, kuinka voin omalla panoksellani auttaa asiakkaitamme eteenpäin.”